Vides Vēstis
Viss atpūtai dabā
Dabas dati

Bioloģiski!
 
 

Izdrukāt

Par šo rakstu nav saņemta neviena atsauksme
Apskatīt atsauksmes · Pievienot atsauksmi

«Biofach» & «Vivaness» 2009

Laura Siliņa;
Ineses Saivas foto


Ne ekonomiskā krīze, ne sniegputenis nespēja atturēt bioloģiski audzēto un dabīgo produktu ekspertus apmeklēt pasaules bioloģisko produktu gadatirgu izstādi «BioFach»&«Vivaness», kas pazīstama ar tajā valdošo inovatīvo un enerģiju uzlādējošo atmosfēru. Bioloģiskās lauksaimniecības produkcijas izstāde «BioFach» katru gadu februārī notiek Vācijas pilsētā Nirnbergā Starptautiskās bioloģiskās lauksaimniecības federācijas (IFOM) patronāžā. Izstādes dalībniekiem ir noteikti stingri piedalīšanās kritēriji, lai garantētu nemainīgi augstu piedāvāto produktu kvalitāti.


Šogad izstāde notika jau 20. reizi, un to apmeklēja 46 771 cilvēks, kas savā profesionālajā darbā saistīti ar videi draudzīgu preču nozari – ražotāji, tirgotāji, izplatītāji. 38% apmeklētāju bija ārzemnieki no 129 valstīm. 1. vietā kā vienmēr bija Vācija, kuru pārstāvēja 941 dalībnieks, tai sekoja Itālija (394), Spānija (205), Francija (181) un Austrija (104).

Pirmā «BioFach» izstāde notika 1990. gadā Ludvigshāfenā, un tajā piedalījās 240 dalībnieku.

Šogad Latviju izstādē pārstāvēja «MADARA Cosmetics» un «VARIS Toys».

Izstādes laikā notiek dažādi semināri. Šogad cita starpā, protams, tika pārspriesta arī globālās ekonomiskās krīzes ietekme uz bioloģisko produktu nozari. Eksperti uzsver, ka ekonomiskā krīze ietekmē arī bioloģisko produktu tirgu, taču šeit tā izpaužas nevis ar mazākiem pārdošanas apjomiem, bet gan nedaudz lēnāku attīstības tempu. Ja iepriekš tirgus katru gadu palielinājās par 20-25%, tad pašlaik attīstības temps ir 15%-20%.

Otrs nozīmīgs secinājums ir, ka, jo vairāk bioloģiski sertificētu produktu tirgo parastajos lielveikalos, jo lielāks ir šādu produktu patēriņš valstī. Šobrīd Eiropā lielveikalu tīkli tirgo virs 50% no visiem pārdotajiem bioloģiskajiem produktiem, un to ietekme aizvien pieaug.

Semināros populārs bija sauklis «Think global, eat local!» (Domā globāli, ēd vietējo!).

Izstādē piedalījās ne tikai ražotāji, bet arī jaunus produktus un kontaktus meklējoši Latvijas bioloģisko produktu izplatītāji un tirgotāji, kā arī tie, kuri vēl tikai domā par sava veikala atvēršanu vai meklēja biznesa idejas, kuras var realizēt tepat Latvijā.

Veikala «Saules dārzs» īpašniece Inese Saiva novērojusi, ka vairākas produktu grupas izstādē bija diezgan trūcīgi piedāvātas vai netika piedāvātas nemaz! Piemēram, izstādē nebija redzami izstrādājumi no apgleznota zīda, kas Latvijā ir atliku likām, piemēram, lakati, kaklasaites u. c. Noteikti ir iespējams atrast dabīgas krāsas, ar ko apgleznot zīdu. Otrkārt, bišu vaska sveces bija redzamas tikai vienā stendā un ne tuvu tik smaržīgas, kā Latvijā ražotās. Nekur nevarēja atrast kaņepju sviestu! Visādas mērcītes, daudz un dažādas, bet no kaņepēm nekā.

Inese uzsver, ka ļoti vērtīgi bija arī semināri, gan, lai saprastu, kādas tendences dominē eko tirgū, gan pētījumu prezentācijas individuālajiem ražotājiem par to, kā virzīt savus produktus tirgū, kas ir svarīgi bioloģisko produktu pircējiem u.c. •